اس پی آی ان در مدیریت ارتباط با مشتریان

روش فروش اسپین یا اس پی آی ان در مدیریت ارتباط با مشتریان چیست و برنامه نت فلکس برای کمک به شما برای موفقیت در این روش چیست ؟

یکی از روش های فروش در بازار روش اسپین است، تلاش برای اتوماتیک کردن فروش که می توان یکی از نمونه های موفق آنرا شرکت آمازون نامید، اگرچه آمازون شاید برای ما ایرانی ها کمی غریب است، ولی به عنوان یک عضو شناخته شده برای مردم بسیاری از کشورها است.

آمازون مشتری را می شناسد و از رفتارهای مشتری درس می گیرد و این درسها را در کسب و کارش پیاده سازی می کند.

متاسفانه فروش و بازاریابی در ایران روی کاغذها باقی مانده و دانش اجرایی فروش و بازاریابی قابل استفاده در ایران بسیار سطح پایین و تئوری های جسته گریخته است که ترجمه شده و درک نشده بسیار به چشم می خورد، به هرحال هدف ما معرفی مختصر سیستم اسپین است و امیدوارم این معرفی در دانش بازاریابی و فروش و مدیریت ارتباط با مشتری کمی موثر واقع شود .

اسپین به صورت خلاصه می گوید که موقعیت را تجزیه و تحلیل کنید و سپس سوال بپرسید !

اولین باری که به صورت اختصاصی روش اسپین معرفی شد توسط کتاب اسپین نوشته نیل رکهام  در سال 2000 بود !

  • SITUATION questions

سوالات تجزیه و تحلیل موقعیت

  • PROBLEM questions

سوالات اصلی در خصوص مشکلات و نارضایتی ها

  • IMPLICATION questions

سوالات ضمنی در خصوص نیازهای ضمنی و پنهان مشتری

  • NEED-PAYOFF questions

سوالات برآوره کننده نیازها به منظور رفع نیازها و مشکلات مشتری

 اگر با روش فروش اسپین آشنایی کامل ندارید، به وب سایت گروه بازاریابی آرتا مراجعه کنید و روش فروش اسپین را مطالعه نمایید .

اما هدف اصلی ما از این مقاله این است که ببینیم که نت فلکس چگونه به شما کمک می کند تا این روش را در مدیریت ارتباط با مشتریان به کار گیرید.

 

آموزش مدیریت ارتباط با مشتری