سیستم مدیریت ارتباط با مشتری از راه های مختلفی می تواند سود کسب و کار شما را افزایش دهد، یکی از این راه ها،از طریق شناخت مشتریان صورت می گیرد، خیلی از کسب و کارها به دنبال طراحی مدل کسب و کار و یا اجرای مدل فرضی خودشان هستند ولی از این واقعیت غافل هستند که ارزش های پیشنهادی به مشتری را فقط در عمل می توان شناسایی کرد و نکته مهم تر این است که با توسعه بازار ارزش های مشتری در حال تغییر است و انتظارات و ارزش های مشتری نیز دستخوش تغییرات می شود، شاید یکروز در عصر تولید تنها قیمت مهم بود، ولی امروز با کوچکترین رنجش مشتری ناراضی می شود.
مثالی بزنیم از یکی از فروشگاه های آنلاین، که ظاهر پیک زیاد آراسته نبود و همین سبب شد که یکی از مشتریان ارزشمند خود را از دست بدهد، نکته بسیار عجیب تر این که شرکت با مشتری حتی تماس کوچکی نگرفت که ببیند که کیفیت خدمات مشتری به چه صورت بوده است ، در حالی که در همان فروش تخفیف بسیار زیادی برای مشتری قرار داده بودند !
متاسفانه مدیران امروز درک صحیحی از مشتری ندارند ، حساسیت مشتری بسیار بالا رفته است




اگر مشتری خود را نشناسید نمی توانید برای مشتری برنامه ریزی کنید، استقرار سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان به شما کمک می کند تا تحلیل بهتری از مشتری داشته باشید و در ضمن وقتی مشتریان می بینند که شما به آنها توجه می کنید و برای شما مهم هستند هم موجب وفادار سازی و هم همکاری با برند می شود
متاسفانه دیدگاه سنتی بازار هنوز هم در عمق بازار ایران ریشه دارد و نتوانسته ایم درک کنیم که مشتری یعنی همه چیز کسب و کارکالاها خدمات برای رضایت مشتری است و نه در آمد ما باید مشتریان ارزشمند سازمان را شناسایی کرد و با آنها ارتباط برقرار کرد
یکی از کارکردهای سیستم مدیریت ارتباط با مشتری برندسازی برای سازمان و شرکت شماست، برند در واقع درک مشتری از سازمان است و اگرچه خود سی آر ام هم بخشی از هویت سازمان است ولی ارتباط شخصی سازی شده کمک می کند که مشتری برند شما و تفاوت های برند شما با دیگر برند ها را درک کند
سیستم مدیریت ارتباط با مشتری از چند طریق می تواند هزینه های سازمان شما را کاهش دهد، اولین کارکرد آن حفظ مشتریان است، هزینه حفظ مشتری از جذب مشتری جدید بسیار کمتر است، کارکرد بعدی تبدیل مشتری به مشتری وفادار است و این که مشتری خود مبلغ کالا و خدمات شما شود، سیستم مدیریت ارتباط با مشتری از طریق شناختی که به شما می دهد و هم چنین خودکار سازی خدمات پشتیبانی، هزینه های شرکت شما را کاهش می دهد










