آیا مشتری را می شناسیم ؟
یکی از مهم ترین عوامل از دست دادن مشتری، عدم شناخت صحیح از مشتری است، وقتی نتوانید مشتری را بشناسید نمی توانید نیازهای مشتری را بر آورده کند،این سوال ها را از مشتری پرسیده اید ؟ و تحقیقی در بازار داشته اید ؟ مثلا آیا مشتری به قیمت می اندیشد ؟
مشتری چه قدر به قیمت حساس است و این که قیمت شما نسبت به رقبا چه طور است ؟
آیا بسته بندی برای مشتری مهم است ؟
اگر بسته بندی مهم است، آیا بسته بندی شما همان بسته بندی مورد نظر مشتری است ؟
آیا خدمات پشتیبانی شما مناسب است،،مشتری آن را می پسندد ؟
ده ها و صدها شاخص وجود دارد برای شناخت مشتری
کوزه گر و کوزه شکسته در سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری و طراحی وب
اما در بحث طراحی وب سایت فروشگاهی و فروش که در عین حال کارهای اساسی مدیریت ارتباط با مشتری را هم انجام دهد، ما تلاش کردیم تا نیازهای مشتریان شما را شناسایی کنیم
بررسی ها نشان میدهد که بسیاری از وب سایت های موجود تنها حالت اطلاع رسانی داشته شاید در حد یک کارت ویزیت آنلاین هستند و با صرف هزینه های بسیار بالا طراحی شده اند و سوددهی ندارند و کاربردی خاصی ندارند و تنها برای این است که شرکت ها بگویند ما وب سایت داریم !!
خیلی وب سایت ها هم بوده اند که بعد از مدتی رها شده و کارآیی نداشته اند
اما دلایل شکست کسب و کارهای آنلاین و وب سایت و سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری
عدم وجود نیروی متخصص و یا آموزش در خود سازمان
بسیاری از شرکت ها به دلیل عدم آموزش توسط شرکت طراحی وب و عدم پشتیبانی نمی توانند وب سایت خود را مدیریت کنند و از این رو نمی توانند وارد عرصه تجارت الکترونیک شوند
و درضمن زمان یا نیرو برای مدیریت وب سایت ندارند
روی آوردن به شبکه های اجتماعی
یکی دیگر از مشکلات به خاطر سخت بودن رابط کاربری و کم بودن بازدید ها، روی آوردن صرفا به شبکه های اجتماعی است، در حالی که شبکه های اجتماعی یک خانه اجاره ای و شاید چادر اجاره ای و موقت است و هدف از شبکه های اجتماعی هدایت مشتری به وب سایت شما باید باشد .
قیمت های بسیار بالا
قیمت های بسیاری از طراحان و طراحی ها بسیار بالاست، و همین باعث می شود که شما و کسب کارتان وارد عرصه تجارت الکترونیک نشوید
عدم بروزرسانی سیستم و وب سایت




اگر مشتری خود را نشناسید نمی توانید برای مشتری برنامه ریزی کنید، استقرار سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان به شما کمک می کند تا تحلیل بهتری از مشتری داشته باشید و در ضمن وقتی مشتریان می بینند که شما به آنها توجه می کنید و برای شما مهم هستند هم موجب وفادار سازی و هم همکاری با برند می شود
متاسفانه دیدگاه سنتی بازار هنوز هم در عمق بازار ایران ریشه دارد و نتوانسته ایم درک کنیم که مشتری یعنی همه چیز کسب و کارکالاها خدمات برای رضایت مشتری است و نه در آمد ما باید مشتریان ارزشمند سازمان را شناسایی کرد و با آنها ارتباط برقرار کرد
یکی از کارکردهای سیستم مدیریت ارتباط با مشتری برندسازی برای سازمان و شرکت شماست، برند در واقع درک مشتری از سازمان است و اگرچه خود سی آر ام هم بخشی از هویت سازمان است ولی ارتباط شخصی سازی شده کمک می کند که مشتری برند شما و تفاوت های برند شما با دیگر برند ها را درک کند
سیستم مدیریت ارتباط با مشتری از چند طریق می تواند هزینه های سازمان شما را کاهش دهد، اولین کارکرد آن حفظ مشتریان است، هزینه حفظ مشتری از جذب مشتری جدید بسیار کمتر است، کارکرد بعدی تبدیل مشتری به مشتری وفادار است و این که مشتری خود مبلغ کالا و خدمات شما شود، سیستم مدیریت ارتباط با مشتری از طریق شناختی که به شما می دهد و هم چنین خودکار سازی خدمات پشتیبانی، هزینه های شرکت شما را کاهش می دهد










