دسته بندی مشتریان و خلق ارزش برای هر دسته و ارائه خدمات اختصاصی
امروز سرویس دهی به قدری پیچیده شده است،نمی توان به همه مشتریان یک سطح خدمات را پیشنهاد کرد، و باید بعد از شناسایی و دسته بندی مشتریان به هر دسته از مشتریان یک خدمت خاص را ارائه کرد !
مثلا می توانید در مدتی که مشتری در انتظار خدمات و محصولات است ، نظر او را جویا شوید ، البته به خود این نوع نظر سنجی هم باید توجه کرد ، به عنوان مثال یک گروه ممکن است که نوشتن دستی را زجر آور بداند و دسته دیگر استفاده از گوشی هوشمند و مثلا کار با اینستاگرام را بلد نباشد
به خاطر دارم که یک شرکت فقط به دلیل این که نمی خواست خود را با مشتری منطبق کند ، مشتری را از دست داد، چندسال پیش که استفاده از ایمیل خیلی رواج نداشت، یک شرکت برای درخواست پروپوزال می گفت که برای ما اطلاعات را ایمیل کنید ، حال آنکه مشتری درخواست برای ارسال فکس داشت !
خدمات شخصی سازی شده، باید برای مشتریان تعریف شود
مشتری ها حساس شده اند و باید از آنها سوال بپرسید، مشتریان خود را درک کنید
نت فلکس با سیستم هایی نظیر نظرسنجی و ارتباط تعاملی با مشتریان ارتباط برقرار می کند